Din hemsida!
Hemsidan ska vara lättillgänglig och lätt att navigera i
Överblick
Ditt innehåll på hemsidan ska vara lättillgängligt och lättförstått. Man ska enkelt kunna hitta det man söker utan att behöva irra omkring, gör man det tröttnar din besökare snabbt och söker sig någon annanstans.
En besökare som aldrig varit på din sida förut och som inte känner till ert företag alls, förstår besökaren var dom hamnat? Förstår man vad det handlar om, vilka är ni och vilken branch tillhör ni? Tänk här på att ni har bara några sekunder på er att övertyga besökaren att det är värt att stanna.
Mobilanpassad
Företagets hemsida ska vara mobilanpassad då det nu är övervägande genom mobilen dom flesta tittar på information från webben.
Sökmotoroptimerad
En sökoptimerad hemsida ger fler besök, ger fler kunder. Sökmotorer på nätet ska lätt kunna hitta just din sida då potentiella kunder som söker information om produkter eller tjänster du tillhandahåller.
Innehåll
Ditt innehåll på hemsidan ska vara lättillgängligt och lättförstått. Man ska enkelt kunna hitta det man söker utan att behöva irra omkring, gör man det tröttnar din besökare snabbt och söker sig någon annanstans.
Bild & text
Bilder och texter ska harmonisera på din hemsida, "en bild säger mer än tusen ord".
Rätt ska vara rätt
Något så enkelt som rättstavning och ett språk som tilltalat din målgrupp.
Följ upp
Följ upp vad dina besökare söker och letar efter på din hemsida, ha koll på statistiken.
Uppdaterat
Viktigt att dina texter och innehåll är uppdaterat och "färskt", vilket gäller hela din hemsida.
Kontaktvägar
Det ska vara enkelt att ta kontakt med ditt företag på hemsidan och flera möjligheter till kontakt. Adress, telefon, post, e-post och ett formulär.