Marknadsföring!

Hur vill du utveckla ditt företag? Vad är det du vill säga i din kommunikation till dina kunder nya som gamla?

Sätt upp mål

01
Vad vill du uppnå? Vad skiljer dig från konkurrenterna? Vilken bild vill du att kunderna ska ha av dig och ditt företag? Vad vill du kommunicera? Tips: Var så konkret som möjligt.

Målgrupp

Vem/vilka vill du påverka? Tips: När du funderar på målgruppen, se människan. Försök förstå hur människan tänker för att kunna påverka honom/henne i din kommunikation.

Ditt ämne

Vad är det du vill säga i din kommunikation till dina kunder nya som gamla? Tips: Ta en sak i taget. Var konkret och fundera ut vilka argument som finns.

Omvärlden

Vad händer i världen och i samhället? Vad pratar folk om? Tips: Försök hitta kopplingar kring omvärlden och ditt budskap för att skapa relevans.

Var är din målgrupp?

Var ska du nå målgruppen? Var når du din målgrupp på bästa sätt? Tips: Det är här mycket viktigt att du definierat din målgrupp detaljerat.

Kommunicera rätt

Vilken ton ska du använda? Hur vill du uppfattas? Tips: Samma känsla ska finnas i annonser, broschyrer och på Internet som att träffa dig personligen.

Referenser

Kan någon av dina kunder hjälpa dig att kommunicera ut ditt budskap? Kommentarer från kunder har väldigt stor trovärdighet.

Uppföljning

Vad har du uppnått med dina marknadsföringsaktiviteter? Vilka resultat har gjorts? Utvärdera både det negativa och positiva.
Hemsida, marknadsföring, annonsering

INFO!

Vår affärsidé är att du som ensamföretagare eller har ett mindre antal anställda ska till ett billigt/bra pris kunna marknadsföra dig på ett proffsigt sätt och att underlätta för dig så att du kan koncentrera dig på det du är bra på!

{dinsida.nu} {hemsida frå dinsida.nu}

Vi använder kakor (cookies)
Vi använder cookies på vår webbplats. Några av dem är avgörande för driften av webbplatsen, medan andra hjälper oss att förbättra denna webbplats och användarupplevelsen (spårningskakor).

Du kan själv bestämma om du vill tillåta kakor eller inte. Observera att om du avvisar dem kanske du inte kan använda alla funktioner på webbplatsen.